Quitting drugs

ساخت وبلاگ

امکانات وب

هیچ کس به قصد معتاد شدن شروع به نوشیدن یا مصرف مواد نمی کند. اما با گذشت زمان، افراد اغلب خود را در هر فرصتی در حال نوشیدن الکل می‌بینند یا از دوزهای بالایی از داروها برای تعقیب زیاد مصرف می‌کنند. هنگامی که این امر به ناچار منجر به دردسر می شود، بسیاری از مردم با تعجب متوجه می شوند که نمی دانند چگونه اعتیاد به مواد مخدر یا الکل را ترک کنند. و بدون هیچ مسیر روشنی به جلو، اغلب دچار اعتیاد طولانی مدت می شوند.

وضعیت اغلب به همین شکل است، اما این داستان شما نیست. ترک مواد مخدر و الکل کاملا امکان پذیر است، به شرطی که بدانید چگونه. به همین دلیل است که ما سه مرحله را در مورد اینکه چگونه اعتیاد را برای همیشه شکست دهیم، به اشتراک می گذاریم. اما اول، مهم است که بفهمیم چه چیزی ترک مواد مخدر و الکل را برای شروع بسیار سخت می کند.

چرا ترک مواد مخدر و شیشه اینقدر سخت است؟
بهبودی اعتیاد
وقتی مردم برای اولین بار سعی می کنند ترک کنند و نمی توانند، به راحتی احساس می کنند که نوعی شکست شخصی وجود دارد. مردم ممکن است از خود بپرسند "چرا من آنقدر قوی نیستم که بتوانم آن را ترک کنم؟" یا "چه مشکلی با من دارد؟" اما حقیقت این است که این طبیعی است که ندانیم چگونه اعتیاد را ترک کنیم. در واقع، عوامل بیولوژیکی و روانی پیچیده زیادی وجود دارد که ترک را بسیار چالش برانگیز می کند.

با گذشت زمان، مواد اعتیاد آور تغییرات تدریجی در مسیرهای عصبی مغز شما ایجاد می کنند که احساسات موفقیت و موفقیت را کنترل می کند. این به این دلیل اتفاق می افتد که هر بار که این مواد را مصرف می کنید، سیستم پاداش مغز شما را فعال می کنند. بنابراین وقتی سعی می‌کنید مصرف را ترک کنید، مغزتان این احساسات موفقیت را به خاطر می‌آورد و شروع به هوس کردن آنها می‌کند. این می تواند تا حدی مسئول هوس های شدیدی باشد که افراد هنگام تلاش برای ترک اعتیاد دریافت می کنند.

یکی دیگر از دلایل اصلی مشکل در ترک اعتیاد به تحمل بدن شما مربوط می شود. هرچه بیشتر در مدت زمان طولانی استفاده کنید، بدن شما بیشتر به آن عادت می کند. به همین دلیل است که مصرف کنندگان مزمن مواد مخدر و الکل به مقدار زیادی از ماده انتخابی خود نیاز دارند تا مانند زمانی که شروع کردند مست یا زیاد شوند.

البته، افزایش مداوم مقادیر مصرفی، دستور مصرف بیش از حد است، که بخشی از این است که چرا سوء مصرف مواد می تواند کشنده باشد. اما کاهش تحمل شما می تواند چالش برانگیز باشد،از جمله:

اضطراب و پارانویا
افسردگی
تهوع و استفراغ
گرفتگی معده
توهم و هذیان
تشنج

به این دلایل، بسیاری از افراد در اوایل بهبودی عود می‌کنند تا برداشت‌ها متوقف شود. اما کشف چگونگی ترک اعتیاد به چیزی بیش از در نظر گرفتن مسائل بیولوژیکی نیاز دارد. درک تأثیر روانشناختی اعتیاد نیز مهم است.

چگونه مسائل مربوط به سلامت روان ترک را سخت تر می کند؟
در بسیاری از موارد، افراد برای مقابله با علائم بیماری روانی شروع به استفاده از مواد مخدر و الکل می کنند. به عنوان مثال، یک فرد مبتلا به اختلال دوقطبی ممکن است از الکل برای آرام شدن در حالت شیدایی استفاده کند و سپس از محرک ها برای مقابله با یک دوره افسردگی استفاده کند. به این ترتیب، بیماری‌های روانی و سوء مصرف مواد می‌توانند در طول زمان به هم گره بخورند، که پزشکان آن را اختلالات همزمان می‌نامند. و هنگامی که تصمیم می گیرید یاد بگیرید که چگونه اعتیاد به مواد مخدر یا الکل را ترک کنید، این می تواند روند ترک را پیچیده تر کند.

بخش بزرگی از مسئله این است که صرفاً ترک مواد مخدر یا شیشه مشکل را حل نمی کند. با یک مشکل بهداشت روانی درمان نشده در زیر سطح، همیشه دلیلی برای عود وجود خواهد داشت. از آنجایی که مواد مخدر و الکل به عنوان جایگزینی برای مکانیسم های مقابله ای عمل می کنند، حذف آنها می تواند علائم بیماری روانی را حتی بدتر کند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که هنگام تصمیم به ترک هیچ گونه حمایت سلامت روانی نداشته باشید.

چگونه اعتیاد به مواد مخدر و شیشه را ترک کنیم؟

واضح است که عوامل بیولوژیکی و روانی بسیاری در اعتیاد طولانی مدت نقش دارند. اما می توان بر همه آنها غلبه کرد. اکنون که درک خوبی از مشکلات ترک اعتیاد به دست آورده‌اید، زمان آن است که به چگونگی ترک اعتیاد نگاه کنید.

1. محیط خود را بررسی کنید
موقعیت اطراف شما می تواند تا حد زیادی بر موفقیت شما با ترک سیگار تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، آیا مکانی امن و آرام برای اقامت دارید؟ ترک سیگار نیاز به تمرکز و وضوح زیادی دارد که به سختی می توان آن را در خانه به دست آورد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که افراد زندگی شما مواد مخدر مصرف کنند، زیرا ممکن است در صورت مشاهده آنها وسوسه شوید که دوباره عود کنید. به طور کلی، ترک خانه به سطحی از خودکنترلی نیاز دارد که افراد زیادی از آن برخوردار نیستند، به خصوص اگر خانه شما محیطی آرام و هوشیار نباشد.

به همین دلیل، بسیاری از افراد با ثبت نام در یک برنامه سم زدایی پزشکی، ترک اعتیاد را انتخاب می کنند. با پشتیبانی 24 ساعته و نظارت پزشکی، می‌توانید در یک محیط امن و آرام استراحت کنید، جایی که متخصصان پزشکی به مدیریت علائم ترک شما کمک می‌کنند. این نه تنها راحت تر است، بلکه احتمال ترک موفقیت آمیز مواد مخدر یا شیشه را نیز تا حد زیادی افزایش می دهد.

2. در نظر بگیرید که چرا شروع به استفاده از آن کردید
هنگامی که سوء مصرف مواد در ابتدا ایجاد می شود، معمولاً در پاسخ به یک مشکل در زندگی فرد است. آن مشکل برای شما چه بود؟ و آیا حل شده است؟ به عنوان مثال، سوء مصرف کوتاه مدت مواد می تواند در پاسخ به یک رویداد ناراحت کننده زندگی، مانند از دست دادن یک عزیز، رخ دهد. اما با از بین رفتن این احساسات، افراد کم کم کنترل زندگی خود را به دست می گیرند و کمتر و کمتر به مواد مخدر و شیشه متکی هستند.

اما اگر اعتیاد در پاسخ به یک مسئله سلامت روان شروع شود یا اگر رویدادهای زندگی باعث احساسات منفی شود که برطرف نشده است، بهبودی می تواند پیچیده تر شود. برای این شرایط، توصیه می‌شود به دنبال درمان حرفه‌ای برای اختلالات همزمان باشید. با این سطح مراقبت، هم اعتیاد شما و هم علت زمینه ای می توانند مورد توجه متخصص قرار گیرند. اگر در حال مبارزه با نحوه ترک اعتیاد هستید، این می تواند گام مهمی در بهبودی شما باشد.

3. برای کمک تماس بگیرید

اگر در حال مبارزه با نحوه ترک اعتیاد هستید، ممکن است برای رسیدن به هدف خود به حمایت حرفه ای نیاز داشته باشید. در مراحل اولیه، هوشیاری می تواند احساس کند که دنیا از آن دور شده است. اما حتما باید به مرکز ترک شیشه مراجعه کنید تا زیر نظر پزشک ترک اعتیاد و روانشناسان ترک اعتیاد درمان خود را شروع کنید. 

Quitting drugs...
ما را در سایت Quitting drugs دنبال می کنید

برچسب : ترک شیشه, نویسنده : golara golara بازدید : 81 تاريخ : شنبه 8 بهمن 1401 ساعت: 18:45